כמה סיבות לכך שהתינוק לא מפסיק לבכות

דמיינתם את התינוק כיצור קטן הנראה כמלאך או כבובה קטנה ושגידולו הוא תענוג אחד גדול. במציאות הדברים הם אחרים. אמנם יש רגעים קסומים עם התינוק אך בחלק גדול מהזמן הוא פשוט לא מפסיק לבכות. אתם מרימים, מניעים בעדינות, שמים מוזיקה מרגיעה, יוצאים לטיול בעגלה אך הזמן בו הוא בוכה ארוך יותר מזמני השקט שלו. מה הסיבות לכך? מה אפשר לעשות?

גזים: אם התינוק הגיע לגיל שבועיים והוא פחות משלושה חודשים, אחת הסיבות השכיחות לבכי ממושך וגם חזק (יותר מאשר בכי של רעב או עייפות) היא גזים או קוליק. גזים גורמים לכאבי בטן חזקים ופתאומיים. אם התינוק מראה חוסר מנוחה, מקפל את הרגליים לכיוון הבטן או מאגרף את האצבעות, יתכן מאוד שיש לו גזים. הרמה, נענוע, עיסוי בבטן וגם טיפות טבעיות להקלה על גזים לפני הארוחה יכולים לעזור.

עצירות: עצירות מוגדרת כאי מתן יציאה במשך שבוע או יותר. תינוק יונק אמור פחות לסבול מעצירות אך עדיין הדבר אפשרי אם יש רגישות לרכיבים בחלב האם. תינוק שעבר למזון מוצק יכול להגיב כך למזונות מסוימים או בגלל מיעוט בשתיית מים. שתיה מרובה ועיסוי אמורים לעזור. אם העצירות נמשכת עוד כמה ימים מעבר התייעצו עם רופא.

חם לתינוק: הנטייה שלנו היא לדאוג שהתינוק לא יתקרר, ואכן במיוחד בהתחלה מערכת החיסון של התינוק עוד לא בתפקוד מלא ועדיף שלא יצטנן. עם זאת, אין צורך גם לאפות את  התינוק… לא צריך לחמם את החדר ליותר מ- 21-22 מעלות וגם לא לעטוף אותו בשכבות על גבי שכבות. שימו מד טמפרטורה בחדר ועקבו אחר הטמפרטורה וחממו רק אם צריך. גם אל תהססו לפתוח מזגן אם חם. כשלתינוק חם, ממש כמו אצלנו, הוא מזיע והדבר מציק לו.
טיפ קטן: כדי לדעת אם לתינוק קר- נוגעים באפו. אם האף קר, לתינוק קר.

בקיעת שיניים: אם התינוק הגיע לגיל חמישה חודשים בערך, זהו הזמן בו מתחילה בקיעת השיניים, מה שגורם לתינוק לכאבים ויוצר אצלו עצבנות ובכי. בזמן בקיעת השיניים יש נפיחות ורגישות בחניכיים. ניתן למרוח על החניכיים תכשיר שמפחית את הכאב ובמקרה שזה לא עוזר והתינוק בוכה בלי סוף ניתן גם לתת תרופה נגד כאבים במינון ובכמות הרשומים על האריזה לפי משקל התינוק.

דלקת אוזניים: דלקת אוזניים היא מחלה ויראלית ושכיחה אצל תינוקות. היא יכולה לגרום לכאבים חזקים באוזן וגם לחום. אם התינוק בוכה, חסר מנוחה ומתעסק עם האוזן או בוכה כאשר מושכים לו בעדינות בתנוך, יתכן שיש לו דלקת אוזניים. אפשר להתחיל עם טיפות אוזניים שמיועדות לתינוקות או תרופה נגד כאבים ואם לא עוזר לכו לרופא.

תפרחת חיתולים: אחת הפריחות המוכרות והמציקות לתינוק היא תפרחת חיתולים שנוצרת כתוצאה מהחום והלחות באזור שמביאים להתפתחות פטריה. תפרחת חיתולים גורמת לגירוד המתפרש אצל התינוק ככאב. חשוב לטפל בתפרחת. אפשר להתחיל ממריחת משחה נגד תפרחת חיתולים ואם לא עוזר כדאי ללכת לרופא.

מאת: חיסונית

מאת: חיסונית

אנו שואפים לתת פתרון מקיף וטבעי למגוון בעיות עיכול, להרחיב את הליין של הגרפווטר ולספק מענה לבעיות במערכת העיכול לכל המשפחה; החל מתינוקות, ילדים ובוגרים, ובהמשך גם מענה למטיילים ולבני לגיל הזהב.
גרפווטר. זה כל הסיפור.

מוזמנת לשתף: