המדריך להתמודדות עם גזים וכאבי בטן אצל תינוקות

אחד השלבים שכל אמא (טרייה ומנוסה גם יחד) מכירה וליבה נחמץ, הוא כאבי הבטן של התינוק שזה עתה הגיח לעולם. אין ספק כי הבכי קורע הלב של התינוק וההתכווצות הגופניות שלו מעידים על הסבל אותו הוא חווה, אז איך אפשר לעזור לו? למה זה קורה? איך אפשר לטפל? כל זה ועוד במאמר הבא. כ- 50% מהתינוקות סובלים או יסבלו מגזים ומכאבי בטן בחודשים הראשונים לחייהם

איך נראה תינוק שסובל מגזים או עצירות?

לא תמיד קל לזהות כאבי בטן וגזים אצל תינוק בן יומו, בעיקר משום שהתגובה האוטומטית שלהם לכל אי נוחות היא בכי, אך אם אתם מזהים שילדיכם מכווץ את שרירי הגוף, אם הבכי שלו הוא בטונים גבוהים עולים ויורדים ואם הוא מתפתל, אתם יכולים להיות (כמעט) בטוחים שהוא סובל מגזים.

כאבי בטן אצל תינוקות גורמים לכווץ את שרירי הגוף והוא עתיד לקרב את הרגליים אל הבטן, לכווץ את כפות ידיו לכדי אגרוף ולהטות את ראשו לכיוון בית החזה. התינוק עתיד להתפתל, הן מתוך שינה והן בזמן האכילה, ובמקביל הוא עתיד לצווח מכאב בטונים גבוהים מהרגיל שיופיע בשעות קבועות על פי רוב לקראת אחר הצהרים-ערב. סימפטום נוסף שיכול לרמז על גזים, הוא בטן נפוחה.

למה זה קורה? – הסיבות והפתרונות

עד גיל 3 חודשים, עתידים כ-30% מהתינוקות לסבול מגזים. הסיבה לגזים אינה ברורה במאת האחוזים, אך יודעי דבר מעידים על כך שחוסר בשלות היא שגורמת לגזים ולכאבים. הופעת הגזים היא בהחלט תופעה נורמאלית ושכיחה שיש להתייחס אליה, אך אין צורך "להשתגע" ממנה. תופעה זו עתידה לחלוף לרוב עד גיל 3 חודשים ובינתיים ניתן לנסות ולהקל על התינוק, בין אם זה באמצעות תרופות להקלת גזים אשר אושרו על ידי משרד הבריאות ובין אם זה ערסול התינוק ואף עיסוי הבטן בתנועות מעגליות.

כאבי בטן יכולים להיגרם מגזים, אך לעיתים הם עלולים לנבוע מסיבות נוספות ובין היתר: ריפלוקס, רגישות למזונות שונים (לעיתים מתגלה רגישות לחלב ובעיקר בקרב תינוקות אשר ניזונים מתמ"ל- אין כזה דבר "רגישות לחלב אם"), האכלת יתר, עצירות ועוד.

לסיכום – מרבית מהתינוקות סובלים מגזים ומכאבי בטן ועל כן אין צורך להילחץ ובתנאי שהתינוק מראה סימנים מובהקים של כאבי גזים.

Picture of מאת: חיסונית

מאת: חיסונית

אנו שואפים לתת פתרון מקיף וטבעי למגוון בעיות עיכול, להרחיב את הליין של הגרפווטר ולספק מענה לבעיות במערכת העיכול לכל המשפחה; החל מתינוקות, ילדים ובוגרים, ובהמשך גם מענה למטיילים ולבני לגיל הזהב.
גרפווטר. זה כל הסיפור.

מוזמנת לשתף: