עצירות לתינוק בן שבועיים

עצירות היא תופעה לא נעימה בכל גיל, במיוחד אצל תינוק קטן סביב גיל שבועיים שלא ממש יכול לבטא את עצמו. עצירות היא קושי או עיכוב במתן יציאות וכולנו מכירים את התחושה הלא נעימה של בלוק בבטן שלא משתחרר. האם יום או יומיים בהם לא נתן התינוק יציאה נחשבים כבר לעצירות? מה אפשר לעשות כדי להקל על התינוק ו"לשחרר את הפקק"?

האם לתינוקות יונקים יש עצירות?

המזון המומלץ לתינוקות הוא חלב אם מסיבות רבות. סיבה עיקרית היא ספיגה טובה  מאוד של רכיבי המזון ואיזון בין חלבון לשומן בחלב המאפשרים זאת. בשל ההתאמה המעולה בין רכיבי חלב האם לבין מערכת העיכול של התינוק, אצל תינוקות יונקים עצירות לתינוק בן שבועיים, אינה שכיחה. לכל תינוק יונק יש את תדירות היציאות המתאימה לו. סביב גיל שבועיים צבע  היציאות אצל תינוק יונק צריכה להיות צהוב חרדלי, לאחר שבימים הראשונים צבע היציאות הוא שחור. אז תדירות היציאות צריכה להיות 2-4 יציאות ביממה. אם כמות היציאות פחותה מזו כדאי להתייעץ עם רופא.

למה יכולה להיות עצירות אצל תינוקות יונקים?

למרות ההתאמה המקסימלית בין רכיבי חלב האם לבין מערכת העיכול של התינוק עדיין יכולה להיות לתינוק רגישות לחלב האם, מה שיכול להביא לעצירות לתינוק בן שבועיים. לעיתים מדובר על מזון שהאם אוכלת שהתינוק מפתח אליו רגישות. מערכת העיכול ומערכת החיסון של התינוק שרק עכשיו החלו את דרכן יכולות לפתח רגישות למזונות מסוימים, בעיקר לחלבונים. ישנן שיטות לאבחון מזונות אליהם התינוק מפתח רגישות כך שהאם יכולה להסיר אותם מהתפריט כל עוד היא מניקה. תינוקות המועדים יותר להיות רגישים הם כאלה שאצלם קיימות במשפחה מחלות כמו אסטמה (כולל אסטמה של העור- "אטופיק דרמטיטיס") או אלרגיה.

עצירות אצל תינוקות הניזונים מתמ"ל

כאמור, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק. תמ"ל, איכותי ככל שיהיה, מעוכל בצורה פחות טובה ויכול לגרום לגזים או לעצירות. אם אצל תינוקות הניזונים מתמ"ל או משילוב בין תמ"ל לחלב אם נראה שיש עצירות, כדאי להחליף את התמ"ל סוג אחר ואפשר גם לנסות לעבור לתמ"ל צמחי.

איך לזהות עצירות?

לכל תינוק יש את משטר היציאות של ולכן כדאי להסתכל לא רק על תדירות היציאות אלא איך הן נעשות ובכלל על התנהגותו של התינוק. אם סביב היציאות התינוק מתאמץ מאוד, נהיה אדום, יש לו גזים עם ריח חריף וללא יציאה, יתכן מאוד שיש עצירות לתינוק בן שבועיים. כך גם אם התינוק נראה רגוע רק בימים שיש יציאה ובימים שאין הוא חסר מנוחה

עצירות וגזים- האם יש קשר?

תופעת הגזים או הקוליק היא תופעה מוכרת הקיימת גם אצל תינוקות יונקים. הגזים וכאבי הבטן הנובעים מהם יכולים להקשות גם על יציאות. מדובר על מערכת אחת שגורמים בה משפיעים זה על זה- קושי ביציאות יכול להגביר את הגזים והנפיחות בבטן ולהיפך- גזים יכולים לגרום  לקושי ביציאות. כדי לעודד יציאה אפשר לעשות דברים דומים להרגעת גזים כמו עיסוי עדין בבטן, קירוב והרחקת הברכיים לבטן וניתן גם לתת טיפות טבעיות המקלות על גזים לפני הארוחה.

מאת: חיסונית

מאת: חיסונית

אנו שואפים לתת פתרון מקיף וטבעי למגוון בעיות עיכול, להרחיב את הליין של הגרפווטר ולספק מענה לבעיות במערכת העיכול לכל המשפחה; החל מתינוקות, ילדים ובוגרים, ובהמשך גם מענה למטיילים ולבני לגיל הזהב.
גרפווטר. זה כל הסיפור.

מוזמנת לשתף: