מדריך לאמהות מניקות, כיצד להקל על תופעת הגזים לתינוקות "קוליק"

תופעת הגזים אצל תינוקות

כל אמא מתמודדת בשלב מוקדם עם הבעיה: התינוק בוכה ומתייסר בגלל גזים וכאבי בטן, ואינו יכול להירגע. הוא צווח, סובל ומתכווץ מכאבי בטן…
בעיית הגזים אצל תינוקות קוליק היא תופעה טבעית ושכיחה, ובניגוד לדעה הרווחת אינה תלויה באופן ההזנה של התינוק (תערובות מזון לתינוקות או הנקה). אף אחד אינו יודע ממה נובעת התופעה. ישנן מספר סברות:

יש הסוברים כי היא נגרמת מהסתגלות מערכת העיכול של התינוק לאוכל.
אחרי 9 חודשים בהם לא אכל ולא שתה – על מערכת העיכול להתחיל לעבוד, כאשר עדיין אין לו את החיידקים ה"טובים" העוזרים בעיכול
יש הסוברים כי נגרמת מלחץ (stress) של האם
לחץ ועייפות (פיסית, נפשית וריגשית)של האם והאב מתגברים ככל שעובר היום, באופן טבעי, כמו גם עייפותו של התינוק מאירועי היום הרבים שהיה עליו להכיל. ככל שההורים עייפים יותר, כך קשה להם יותר להיות קשובים וערניים לאיתותיו של התינוק, ואז מצוקתו מתגברת.
סברה זו יכולה להסביר מדוע רוב התינוקות סובלים בשעות הערב והלילה.
טוענת טרייסי הוג, "הלוחשת קוליק לתינוקות": הרגלי תזונה לקויים של התינוק – האכלה לעיתים קרובות מדי.
כאשר תינוק יונק לעיתים קרובות מדי, החלב שהוא מקבל הינו מלא סוכרים וללא מספיק שומנים, דבר שמגביר את כאבי הבטן וחוסר השקט אצל התינוק.
בליעת אוויר בזמן האכילה
אף סברה עדיין לא מצליחה להסביר מדוע בחברות הפרימיטיוויות השיבטיות לא קיימת התופעה, ודבר נוסף שאין לו הסבר הוא כיצד נעלמת התופעה לפתע פתאום, בדרך כלל בגיל 3-4 חודשים.

סימני ה"קוליק אצל תינוקות"

התופעה מתחילה ממש החל מהשבוע הראשון או השני לאחר הלידה. לרוב, נעלמת התופעה לאחר שלושה חודשים. השעות הקשות ביותר הן, בדרך כלל, שעות אחר-הצהריים והערב, למרות שלא כל התינוקות סובלים באותן השעות. הסבל מתבטא בסימנים של חוסר מנוחה, התעוותות הגוף ובכי מר. טרייסי הוג בספרה סודותיה של הלוחשת לתינוקות כותבת כיצד ניתן לזהות בכי הנגרם כתוצאה מגזים: "כל הגוף מתקשח, דבר שמנציח את המעגל, מכיוון שהגזים אינם יכולים לצאת מהגוף… צווחה גבוהה שאין לטעות בה הפורצת ללא אזהרה, התינוק עשוי לעצור את הנשימה בין פרצי הבכי ואז להתחיל שוב."
ישנם בשוק מספר מוצרים המבקשים לתת מענה לבעיה, חלקם תרופות ממש, חלקם הומאופטיים וחלקם טבעיים למחצה (ומכילים חומרים משמרים).

כדאי לשים לב שרוכשים מוצר ללא אלכוהול, ללא חומרים משמרים (שמגבירים את כאבי הבטן) ואשר מכיל חומרים טבעיים בלבד, כך שיתאפשר לכם ולתינוקכם לקבל פיתרון איכותי ואמין.

בנוסף, היות והתופעה מתגברת עם הזמן, כדאי לשים לב שניתן לתת את המוצר ללא הגבלה וללא חשש.

מאת: חיסונית

מאת: חיסונית

אנו שואפים לתת פתרון מקיף וטבעי למגוון בעיות עיכול, להרחיב את הליין של הגרפווטר ולספק מענה לבעיות במערכת העיכול לכל המשפחה; החל מתינוקות, ילדים ובוגרים, ובהמשך גם מענה למטיילים ולבני לגיל הזהב.
גרפווטר. זה כל הסיפור.

מוזמנת לשתף: